Udfordringer

Golfshoppen havde brug for en ny og opdateret webshop i Magento 2, hvilket betød at hele deres gamle webshop i Magento 1 skulle opgraderes og skiftes ud.

Samtidig ønskede vi sammen med Golfshoppen at udvikle en værdiskabende, sikker og brugervenlig webshop, der gennem en samlet indsats skulle skaffe flere kunder til virksomheden på tværs af forskellige kanaler. 

 

Agilt og effektivt samarbejde

Sådan forløb processen

Designsprint 1 og 2

Vi opdeler ofte vores proces i forskellige sprints, hvor vi for hver sprint har fokus på et bestemt element i forløbet. Med Golfshoppen startede vi med to designsprints, hvor vi havde fokus på webdesign af core pages og implementeringen af dem i Magento 2. 

Designsprint 3

Tredje designsprint havde til formål at få designet og implementeret de nye templates til forsiden og undersiderne samt få udvidet funktionaliteten i Magento, så det er nemmere at arbejde med indholdet. 

Sprint 4

I det fjerde sprint havde vi fokus på at få udviklet de vigtige funktioner i webshoppen, der skulle overføres til Magento 2. I Golfshoppens tilfælde var det blandt andet et loyalitetsprogram og at få optimeret muligheden for import af varer. 

Sprint 5 - PageSpeed og live

Sprint 5 havde fokus på performanceoptimering af webshoppen, så den har en PageSpeed på mindst indeks 85+/100 og selvfølgelig at få den live. I forbindelse med lanceringen foretog vi test og kvalitetssikring, så vi er sikre på, at webshoppen er top-tunet fra start. 

Optimering

Description

Hurtig og sikker webshop i Magento 2

Se løsningen

Ved at justere på en række områder, såsom optimering af billedstørrelse og komprimering og minimering af de mange filer og kodestykker, der udgør websitet, har vi sørget for at skabe en hurtig webshop, hvor kunderne ikke skal vente på lange loadtider, der i sidste ende skræmmer dem væk. Desuden har vi integreret flere sikkerhedsfeatures, så de besøgende føler sig sikre gennem hele deres kunderejse. Vi har blandt andet lavet et skræddersyet brugersamtykke til hjemmesiden, der er i fuld overensstemmelse med GDPR, ePR og CCPA, og med et SSL-certifikat har vi sørget for, at der er en sikker forbindelse mellem webserver og webbrowser. Komunikado arbejder fuldt GDPR-compliant og vores udvikling sker altid ud fra 'best practise'-foreskrifterne. 

Besøg hjemmesiden

Løsningen er en opdateret, synlig og skalerbar webshop

Med den nye og opdaterede webshop i Magento 2 har Golfshoppen fået en skalerbar platform, hvor det er nemt at administrere og tilføje de tusindvis af varenumre, virksomheden tilbyder på webshoppen. 

Desuden er vi lykkes med at skabe en synlig webshop, der henter kunder på flere platforme. Med opdaterede SEO-tekster, og direkte samspil med Google Ads, har vi sørget for forbedret synlighed på Google, og med en Mailchimp-integration er det nemt at få besøgende med på Golfshoppens nyhedsbrev. 

Alt i alt har vi altså skabt en funktionel og særdeles brugervenlig webshop, der er med til at skabe værdi for virksomheden - både gennem brugertilfredshed og som et godt værktøj for virksomhedens lagerstyring og online salgskanal. 

Den visuelle identitet er bygget op om et tilpasset design

Hovedformålet med opgraderingen af Golfshoppens webshop var at få skiftet platformen til den fremtidssikrede Magento 2, og vi blev derfor enige om at lade projektet tage et visuelt udgangspunkt i et tilpasset standarddesign. Det betyder, at vi brugte et kendt og afprøvet design, hvor vi tilpassede alt det visuelle såsom farveskalaer og logoer til virksomhedens brand. 

Den løsning giver rigtig god mening, når formålet primært handler om at skifte platform. Samtidig er der gode muligheder for at skabe et skræddersyet design til webshoppen, når tiden er til det. 

Den rigtig skrifttype giver webshoppen personlighed

For at give webshoppen et mere personligt udtryk valgte vi at anvende skrifttypen Arimo. Ikke nok med at den giver siden et personligt præg, så er skrifttypen særligt god at anvende på forskellige platforme, hvilket gør den til en vigtig del af Golfshoppens designguide. Og så er det også en fordel, at skrifttypen er letlæselig på en skærm. 

Golfshoppens logo er velintegreret i webshoppen

Golfshoppens fine og genkendelige logo er integreret i webshoppen ved altid at være synligt i toppen af siden. Desuden går logoets farver igen i sidernes forskellige sektioner, hvor de er afstemt efter et farveskema. Det er altså logoet, der ligger til grund for hele webshoppens udtryk, og det giver både identitet og en stærk rød tråd i hele webshoppens visuelle udtryk. 


Click to select or upload image

Det siger Golfshoppen

Da vi skulle have opdateret vores gamle Magento 1-webshop hjalp Komunikado os ikke bare med at opdatere den – de hjalp os også med at få udviklet en ny, værdiskabende og tidssvarende webshop i en skalerbar platform i Magento 2, som er i stand til at håndtere flere butikker og lagerlokationer. Samtidig er der blevet udviklet et nyt og funktionelt loyalitetsprogram, som er integreret med webshoppen. Vi er virkelig glade for resultatet. Gennem hele vores samarbejde har Komunikado udvist stor velvilje, og de drifter fortsat vores webshop, så den altid er up to date.

Klaus Larsen

Golfshoppen