Ny webportal til
Kost & Ernæringsforbundet

Kost og Ernæringsforbundet er fagforening og interesseorganisation for ernæringsprofessionelle. Forbundet havde brug for en ny og moderne hjemmeside med fokus på den værdiskabende brugeroplevelse.

Besøg hjemmesiden
waves

I. Udfordringen

Kost og Ernæringsforbundet havde brug for en ny og opdateret hjemmeside, der skulle være moderne og brugervenlig - både i design og sikkerhed. 

Der var brug for, at hjemmesiden kunne skabe værdi for forbundet ved at tiltrække nye medlemmer, gøre det lettere for medlemmerne at finde information og samtidig gøre den politiske formidling mere effektiv. 

II. Processen

Processen startede med to workshops, som havde til formål at få gennemgået den daværende hjemmeside samt talt forbundets behov igennem. Her blev de forskellige forventninger ligeledes afstemt, og mulighederne for en ny og mere tidssvarende hjemmeside blev tegnet. 

Selve projektet blev kørt som et agilt projekt, hvilket vil sige, at alle opgaver blev estimeret og inddelt i en række sprints. For Kost og Ernæringsforbundet betød det, at de løbende kunne følge med i udviklingen.

Fordelene ved et agilt projekt er nemlig, at:

  • Der er fuld gennemsigtighed omkring tidsforbrug og estimater

  • Hvert sprint resulterer i en brugbar leverance

  • Kunden har sikkerhed for budgettet

  • 1 Workshop
  • 2 Design og konceptudvikling
  • 3 Sprints
  • 4 Live
  • 5 Optimering

1. Workshop

1. Workshop

I opstartsfasen holdt vi to workshops med Kost og Ernæringsforbundet. En med fokus på strategi og en med fokus på digital design. På de to workshops blev linjerne for forventninger og muligheder tegnet, og forbundets behov og daværende site blev analyseret for fremtidig reference. 

2. Design og konceptudvikling

2. Design og konceptudvikling

Herefter startede en længere konceptudviklingsproces, hvor der blev udarbejdet koncepter for alt lige fra webdesign til integrationer af eksempelvis medlemssystemer. 

3. Sprints

3. Sprints

Selve opbygningen af hjemmesiden tog udgangspunkt i de analyserede behov og de koncepter, vi i fællesskab udviklede igennem de første to faser. Opgaverne blev estimeret og inddelt i såkaldte "sprints" med hver deres aflevering, således forbundet hele tiden kunne følge med i udviklingen.

4. Live

4. Live

Efter de forskellige sprints - og med en buffer til løbende gode idéer og tilrettelser - var hjemmesiden klar til at gå live.

5. Optimering

5. Optimering

Siden den færdige hjemmeside gik live, har vi hos Komunikado stået for en sikker drift og hosting af hjemmesiden, så den altid er opdateret rent sikkerhedsmæssigt og performer bedst muligt.

Typografi & farver

Med formålet om at give de besøgende en god brugeroplevelse designede vi en ny visuel identitet, hvor fokus var på effektiv formidling af informationer. 

Den forhenværende skrifttype blev skiftet ud for at få et mere afbalanceret og læsbart udtryk, og der blev udviklet nye farver, som skal være med til at sikre den røde tråd på tværs af sidens indhold.

Det er ændringer, der er med til at sikre en troværdig hjemmeside, hvor det er nemt at finde den information, man har brug for. 

Konceptudvikling

Som en del af projektet blev der udviklet et nyt koncept omkring Kost og Ernæringsforbundet med en ligeledes ny visuel identitet. Wireframes og mockups blev designet i Figma, så forbundet hele tiden kunne følge med i udviklingen samt løbende komme med inputs.

Optimeret design

Det opdaterede og tidssvarende design - med masser af personlighed - sikrer en hjemmeside, der taler til målgruppen. Med en strømlinet og letforståelig kommunikation styrkes informations- og vidensdelingen.

Ydelser

Sed posuere consectetur est at lobortis. Morbi leo risus, porta ac consectetur ac, vestibulum at eros. Nullam quis risus eget urna mollis ornare vel eu leo.

New identity

I opstartsfasen holdt vi to workshops med Kost- og Ernæringsforbundet. En med fokus på strategi og en med fokus på digital design. På de to workshops blev linjerne for forventninger.

Ekspertviden

Launch party pitch technology user experience innovator buzz stealth MVP business model.

Resultater

Launch party pitch technology user experience innovator buzz stealth MVP business model.

Resultater

Launch party pitch technology user experience innovator buzz stealth MVP business model.

III. Den færdige leverance
& resultater

Kost og Ernæringsforbundet har fået en ny, moderne og værdiskabende hjemmeside, hvor fokus er på brugeroplevelsen. Med Drupal 9 som CMS er det desuden en side, som er sikker og ikke mindst hurtig. Dét er to faktorer, der er vigtige for forbundet, da siden skal kunne håndtere personfølsomme oplysninger samt vedligeholde store mængder information.

Med det færdige resultat er vi derfor lykkedes med at skabe en hjemmeside, der er funktionel, hurtig og sikker, og som indfrier de ønsker og behov, som Kost og Ernæringsforbundet har.

Services

On budget on time
Ekspertviden

Launch party pitch technology user experience innovator buzz stealth MVP business model.

Resultater

Launch party pitch technology user experience innovator buzz stealth MVP business model.

10%

Organisk synlighed Organisk

10%

Organisk synlighed Organisk

10%

Organisk synlighed Organisk

10%

Organisk synlighed Organisk

Den færdige leverance
& kundeudtalelse

Sed posuere consectetur est at lobortis. Morbi leo risus, porta ac consectetur ac, vestibulum at eros. Nullam quis risus eget urna mollis ornare vel eu leo.

Det siger Kost.dk

Da Kost og Ernæringsforbundet skulle vælge nyt webbureau, var det vigtigt for os, at vi fik en proaktiv sparringspartner uden for meget proces, et team, der var tilgængeligt og nærværende og ikke mindst, at vi fik et tillidsfuldt og transparent samarbejde. Det har Komunikado i høj grad levet op til. De leverer et professionelt stykke arbejde, der er styr på budgetterne og så er de dejligt nede på jorden.

Camilla Lærke

Kommunikationskonsulent