Julie Conrad
Forfatter

Sådan får du AI-optimeret indhold

AI er kommet for at blive, og derfor kan det være nødvendigt at tage et kig på, hvordan man optimerer sit indhold, så man sikrer sig fortsat synlighed.

Af Julie Conrad

I en tid med større fokus på AI, som ikke rigtigt er til at komme udenom, kan det være nu, du skal overveje GEO.

GEO står for Generative Engine Optimisation, og er en ny måde at optimere sit indhold på.

Helt konkret handler GEO om, at man målretter sit indhold, så AI-modeller har mulighed for at genkende og citere dit indhold.

GEO vs. SEO

AI responderer på klar og struktureret information. Det er derfor ikke meget anderledes end SEO. I modsætning til SEO, hvor fokus er på at rangere højt i søgemaskiner, sigter GEO derimod på at gøre indhold mere tilgængeligt for AI-modeller. 

Hvorfor skal vi overveje at bruge GEO? GEO er en naturlig videreudvikling af SEO, hvor AI vil citere dig, hvis dit indhold er GEO-optimeret.

Sådan gør du

Hvis du overvejer at komme i gang med GEO, så er det heldigvis meget simpelt at lære.

Sådan optimerer du dit indhold effektivt med GEO:

  • Indhold skal struktureres med klare overskrifter, afsnit og punktopstillinger
  • Indhold skal være letlæseligt
  • Brug autoritet med troværdige kilder og konkrete data for at øge indholdets troværdighed
  • Brug nøgleord og sætninger, som AI-modeller let kan genkende
  • Undgå keyword stuffing

Du kan med fordel teste og eksperimentere med forskellige prompts for at se, hvordan AI-modeller reagerer, og dermed justere dit indhold efter resultaterne.

 

Når du optimerer dit indhold med GEO, sikrer du en fortsat synlighed, hvor AI får en større og større rolle.