Udfordringen

Jysk Diner havde brug for at opgradere sin webshop fra Magento 1 til Magento 2, da Magento 1 ikke længere ville blive understøttet per 1. juli 2020. I samme ombæring ville Jysk Diner gerne have en moderne og tidssvarende webshop med en forbedret kunderejse og brugeroplevelse, der vil føre til flere konvertinger. 

Plads til taktisk tilpasning

Sådan forløb processen

Workshop 01

Før det store udviklingsarbejde gik i gang holdt vi en designworkshop med kunden, hvor vi blev enige om linjerne og målet for samarbejdet og det færdige produkt. Workshoppen tillod os at lære kundens virksomhed indgående at kende, hvilket er en stor fordel for os i den videre proces. 

Konceptudvikling

I første del af projektarbejdet havde vi fokus på at få udviklet de rigtige koncepter for webshoppen og ikke mindst at få designet og implementeret det væsentlige indhold og 'core pages', så kunden hurtigst muligt kunne komme igang med at arbejde med produkter og produktkategorier. 

Opbygning af website

Gennem næste fase var det designet og kodningen af nye templates og udvidelsen af funktionaliteten, der var i højsædet. Desuden blev bestillingsflowet tilpasset og SEO-sektioner blev etableret, så det blev muligt at lave søgemaskineoptimering til hver eneste kategoriside. 

Færdigt produkt

Inden vi trykkede 'live' på den færdige webshop, sørgede vi for at hastighedsoptimere den og gennemteste den, så den performede bedst muligt allerede fra første dag online. 

Optimering

Gennem næste fase var det designet og kodningen af nye templates og udvidelsen af funktionaliteten, der var i højsædet. 

Nem og hurtig webshop skabt af eksperter

Se løsningen

Med opgraderingen til Magento 2 fik Jysk Diner den optimale webshop til løsningen af alle deres behov. Indholdsredigeringen blev tilrettelagt, så den er nem at arbejde med for redaktørerne, og alle ydelser og plugins blev konverteret og opgraderet, så siden i gennemsnit performer 20% bedre, end hvis den var blevet på Magento 1. Desuden sørgede vi for at skabe et tilpasset design ud fra et af de mange standardsdesign, Magento tilbyder. Det betød, at vi nemt og hurtigt kunne udvikle en brugervenlig og tilpasset webshop, så Jysk Diner igen kunne bruge deres webshop som salgsværktøj. Det tilpassede standarddesign giver samtidig en fin mulighed for at skabe et skræddersyet design, når tiden er til det. Webshoppen er hele vejen igennem designet med tanke på brugeroplevelse og -rejse, og alle aspekter af hjemmesiden understøtter således de besøgendes behov, hvilket giver en højere konverteringsrate. 

Besøg hjemmesiden

Løsningen er en opgraderet, brugervenlig og funktionel webshop

Jysk Diner fik i sidste ende en opgraderet webshop, der lever fuldt ud op til standarderne for brugen af Magento 2. Det sikrer dem en brugervenlig og fremtidssikret webshop, der konstant bliver sikkerhedsopdateret og nemt kan holdes ved lige.

Webshoppen er desuden optimeret i forhold til Googles standarder, så den hele tiden har de mest optimale muligheder for at opnå stor synlighed på søgemaskinen. Med synlighed og det brugervenlige design - både for kunden og for redaktørerne - er Jysk Diner blevet en meget funktionel webshop og vigtig salgsbrik rigere.

Simpel visuel identitet skaber overblik

Den visuelle identitet på siden er holdt i enkelte farveskemaer, der bunder i tre primære farvevalg med gradienter. Den røde, sorte og hvide farve er således gennemgående på hele siden, og det giver et rent og overskueligt udtryk, som besøgende finder tillidsvækkende og professionelt.

Det ensrettede og simple visuelle udtryk er med til at sikre, at informationer og værdier fremstår klart og tydeligt, så kunderne nemt kan få et overblik over de ydelser, virksomheden tilbyder. 

Desuden er der lagt stor vægt på repræsentative og appetitlige billeder hele webshoppen igennem. 

Populær og anvendelig skrifttype med et åbent udtryk

Med skrifttypen Lato, der er udviklet af en polsk designer og betyder 'sommer', får webshoppen et varmt og opmuntrende udtryk, der får virksomheden til at fremstå åben og velkommende.

Skrifttypen er meget populær for sin lethed og i særdeleshed for sin læsbarhed og anvendelighed, og den kan derfor nemt bruges i al virksomhedens skriftlige kommunikation. 

Roligt og enkelt logo giver genkendelighed

Jysk Diners logo er holdt i virksomhedens farveskemaer, og det simple udtryk udstråler en lethed og tilgængelighed, der virker troværdigt og professionelt.

Med kokkehatten som det primære element og det beskrivende virksomhedsnavn lige under er det let at gennemskue, hvad virksomheden tilbyder. De røde farver udstråler desuden ro, professionalisme og overblik, der alt sammen er vigtige værdier for en carteringvirksomhed. 


Click to select or upload image

Det siger Jysk Diner

Praesent commodo cursus magna, vel scelerisque nisl consectetur et. Duis mollis, est non commodo luctus, nisi erat porttitor ligula, eget lacinia odio sem nec elit. Cras justo odio, dapibus ac facilisis in, egestas eget quam. Nullam id dolor id nibh ultricies vehicula ut id elit. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Praesent commodo cursus magna, vel scelerisque nisl consectetur et. 

Navn Navnesen

Title goes here