Udfordringen
Kost og Ernæringsforbundet havde brug for en ny hjemmeside udviklet i Drupal med fokus på den værdiskabende brugeroplevelse.
Desuden skulle siden være både moderne og brugervenlig i design og sikkerhed, så den kunne skabe værdi for forbundet ved at tiltrække nye medlemmer, gøre det lettere for medlemmerne at finde information og samtidig gøre den politiske formidling mere effektiv.
- 1 Workshop 01
- 2 Koncept udvikling
- 3 Opbygning af website
- 4 Færdigt produkt
- 5 Optimering
1. Workshop 01
I opstartsfasen holdt vi to workshops med Kost- og Ernæringsforbundet. En med fokus på strategi og en med fokus på digital design. På de to workshops blev linjerne for forventninger og muligheder tegnet, og forbundets behov og daværende site blev analyserede for fremtidig reference.
2. Koncept udvikling
Herefter startede en længere konceptudviklingsproces, hvor der blev udarbejdet koncepter for alt lige fra webdesign til integrationer af eksempelvis medlemssystemer.
3. Opbygning af website
Selve opbygningen af hjemmesiden tog udgangspunkt i de analyserede behov og de specifikt udviklede koncepter, vi i fællesskab udviklede igennem de første to faser. Vores erfarne Drupal-udviklere havde nemt ved at implementere de ønskede elementer efter den grundige opstartsfase.
4. Færdigt produkt
Siden den færdige Kost.dk hjemmeside stod klar, har Komunikado stået for en sikker drift og hosting af hjemmesiden, så den altid er opdateret rent sikkerhedsmæssigt og altid performer bedst muligt.
5. Optimering
Siden den færdige Kost.dk hjemmeside stod klar, har Komunikado stået for en sikker drift og hosting af hjemmesiden.
Se løsningen
Med Kost.dk på den nye Drupal 9 CMS har vi skabt grund for en rigtig sikker, hurtig og ikke mindst funktionel side. Det er alle tre vigtige faktorer for forbundets hjemmeside, da den skal kunne håndtere personfølsomme oplysninger, samtidig med at den nemt skal kunne vedligeholde store mængder information. For at sikre både de besøgende og redaktørerne en endnu bedre brugeroplevelse, har vi på siden udnyttet specielle systemer til at højne hastigheden, så ingen skal vente på langsomme loadtider.
Besøg hjemmesidenHøj funktionalitet og godt design giver den bedste brugeroplevelse
For at indfri Kost.dks ønske om at udvikle en hjemmeside, der giver en værdiskabende brugeroplevelse, har vi altså skruet på flere barometre.
Det opdaterede og tidssvarende design med masser af personlighed, sikrer en hjemmeside, der taler til målgruppen, og den strømlinede og letforståelige kommunikation forbedrer mulighederne for informations- og vidensdelingen.
Hele programmeringen af hjemmesiden har også fokus på at højne brugeroplevelsen, og alle elementer arbejder således aktivt for, at Kost.dk bliver mere synlig og brugervenlig.
Alt i alt er vi lykkes med at udvikle en værdiskabende hjemmeside med fokus på brugeroplevelsen til Kost.dk. Hjemmesiden indfrier de ønsker og behov, som Kost- og Ernæringsforbundet havde til deres nye hjemmeside ved projektets start.
Rød tråd i indhold og visuel identitet
Kost.dk nye hjemmeside optimerer brugeroplevelsen gennem en rød tråd mellem indholdet på siden og sidens design, hvilket er med til at danne et troværdigt site.
Formålet med den opdaterede visuelle identitet med fokus på effektiv og rigtig formidling af informationer er desuden at konvertere flere besøgende til flere medlemmer, kursustilmeldinger og tilmeldinger til nyhedsbreve og i det hele taget at styrke synligheden.
Opdaterede skrifttyper løfter sitet
På Kost.dk har vi ved hjælp af skrifttypen Nunito skabt et afbalanceret og særdeles læsbart udtryk, der understøtter Kost- og Ernæringsforbundets ønske om at give de besøgende en god brugeroplevelse.
Tidssvarende designelementer brugerne kan identificere sig med
De ny-udviklede ikoner og designelementer til Kost- og Ernæringsforbundets hjemmeside er med til at skabe et fællesskab blandt brugerne, der skal kunne identificere sig selv med figurerne.
På samme tid signalerer de, at Kost.dk er et brugercentreret forbund med fokus på sine medlemmer og med en positiv tilgang til medlemskontakten.
Det siger Kost.dk
Da Kost og Ernæringsforbundet skulle vælge nyt webbureau, var det vigtigt for os, at vi fik en proaktiv sparringspartner uden for meget proces, et team, der var tilgængeligt og nærværende og ikke mindst, at vi fik et tillidsfuldt og transparent samarbejde. Det har Komunikado i høj grad levet op til. De leverer et professionelt stykke arbejde, der er styr på budgetterne og så er de dejligt nede på jorden.
Camilla Lærke
Kommunikationskonsulent