Ny webportal til Triscan

Triscans omfattende markedsområde er blevet kogt
ind til en overskuelig og letanvendelig webportal, hvor
der er plads til både grossister, distributører, bilejere
og industri. 

Besøg webportalen
waves

Udfordringen

Triscan havde behov for at få udviklet en ny og omfattende, flersproget webportal med fokus på den gode brugeroplevelse på tværs af enheder. Med en bred målgruppe - i form af både grossister, distributører, bilejere og industri - var der desuden brug for et design, der taler lige så bredt.

Processen

Projektet startede med en workshop, hvor vi fik talt virksomhedens behov igennem. Her blev de forskellige forventninger afstemt, og mulighederne for en ny og moderne webportal blev tegnet. 

Selve projektet blev kørt som et agilt projekt, hvilket vil sige, at alle opgaver blev estimeret og inddelt i en række sprints. Hvert sprint endte med en aflevering, hvilket betød, at Triscan løbende kunne følge med i udviklingen.

Fordelene ved et agilt projekt er nemlig, at:

  • Der er fuld gennemsigtighed omkring tidsforbrug og estimater

  • Hvert sprint resulterer i en brugbar leverance

  • Kunden har sikkerhed for budgettet

  • 1 Workshop
  • 2 Design og konceptudvikling
  • 3 Sprints
  • 4 Live
  • 5 Optimering

1. Workshop

1. Workshop

Med en workshop kunne vi samarbejde og snakke med Triscan om, hvilke ønsker og behov der var for den nye webportal, og hvordan vi bedst muligt løser dem. Med en workshop inden projektstart kunne vi derfor stable et godt samarbejde på benene.

2. Design og konceptudvikling

2. Design og konceptudvikling

Under konceptudviklingen havde vi særligt fokus på UX, digital design og programmering, da dét er vigtige elementer, når man arbejder med en flersproget webportal.

3. Sprints

3. Sprints

Med løbende deadlines havde vi hele tiden målet for øje og kunne sikre, at vi bevægede os i den rigtige retning.

4. Live

4. Live

Resultatet af det færdige produkt er en effektiv og transparent webportal, der henvender sig til Triscans brede målgruppe.

5. Optimering

5. Optimering

Siden den færdige hjemmeside gik live, har vi stået for en sikker drift og hosting af webportalen, så den altid er opdateret sikkerhedsmæssigt og performer bedst muligt.

Typografi & farver

Under udviklingen af den nye webportal tog vi inspiration i Triscans eksisterende visuelle identitet og udnyttede de meget klare og kontrastfyldte farvevalg til at tydeliggøre de forskellige sektioner. Det er med til at gøre portalen overskuelig.  

Også skrifttyperne på hjemmesiden fik en opdatering, da valget af skrifttype har stor betydning for udtrykket og brugeroplevelsen. Med valget af Roboto får portalen et professionelt, venligt og åbent udtryk, samtidig med at skrifttypen er letlæselig.

Konceptudvikling

Som en del af projektet blev der udviklet et nyt koncept omkring Triscan. Her designede vi wireframes og mockups i Figma, så de hele tiden kunne følge med i udviklingen samt løbende komme med inputs.

Optimeret design

Med fokus på gode brugeroplevelser for alle Triscans målgrupper har vi skabt en webportal, hvor hver målgruppe let og hurtigt finder de informationer, de har behov for - og på de sprog, de ønsker.

De mange ydelser og produkter præsenteres i et overskueligt design, der optimerer hjemmesidens funktionalitet for målgruppen til det bedre.

Ydelser

I samarbejde med Triscan har vi gennemført workshops for at afklare projektets mål og behov. Fokus har været at udvikle en ny webportal, som effektivt understøtter Triscans digitale behov og skaber en god brugeroplevelse. Med udgangspunkt i disse indsigter, har vi arbejdet med design og konceptudvikling for at skabe en moderne og funktionel webportal, der lever op til virksomhedens krav. Vi har desuden stået for den løbende drift og hosting af løsningen, der sikrer stabilitet og optimal ydeevne.

Workshop

Vi starter altid et projekt ud med at have en workshop for at sætte en retning for projektet samt lægge en plan for, hvordan vi bedst muligt imødekommer de ønsker, en kunde har.

Flersproget webportal

Vi har udviklet en flersproget webportal for at imødekomme Triscans ønske om at nå deres målgrupper.

Design og webudvikling

Vi tog udgangspunkt i Triscans eksisterende farveskala og visuelle identitet, men lavede en opgradering af skrifttyper.

Drift og hosting

Siden hjemmesiden gik live, har vi stået for løbende optimering og drift for at sikre stabilitet og høj sikkerhed.

Den færdige leverance & resultater

Triscans omfattende markedsområde er blevet kogt ind til en overskuelig og letanvendelig webportal, hvor der er plads til både grossister, distributører, bilejere og industri. Uanset hvilken indgang du har til Triscans univers, finder du let det indhold, der er relevant for dig.

Med udgangspunkt i en stærk visuel identitet, og Drupal 9's uendelige muligheder for opbygning af komplekse webportaler, har vi designet en moderne og tidssvarende webportal, som Triscan kan nyde godt af i mange år frem. 

+36%

Organisk trafik

-12,32%

Bounce Rate

+19%

Værdi af organisk trafik

Det siger Triscan

Komunikado har bidraget med faglig sparring omkring både UX, digitalt design og programmering og drift af det nye website, hvor vi gennem hele processen har haft et åbent og godt samarbejde. Projektet har overholdt budgettet og har understøttet vores fortsatte vækst og vi ser frem til et godt fremtidigt samarbejde.

Thomas Fuglsang Andersen

Marketing Manager